Ray tracing a DLSS - vliv na výkon grafických karet

Co je Ray tracing a DLSS ?

Ray tracing je sada speciálních softwarových nástrojů, které s podporou kompatibilního hardwaru umí vykreslit realističtější efekty a celé herní prostředí značně realističtější.

Dříve tuto technoligii podporovaly pouze grafické karty značky NVIDIA, ale poslední dobou byla podpora spuštěna i na grafikách AMD Radeon. Na Radeonech je ale výkon slabší.

Ray tracing musí daná hra podporovat a lze ho ve hře poléze i vypnout, což se může hodit vzhledem k tomu, že po zapnutí se značně zvýší výkonová zátěž a poklesnou FPS ( snímky za vteřinu - plynulost obrazu ).

DLSS

Jestliže je Ray tracing spíše pro výkonnější grafické karty a zlepšení vizuální kvality, tak DLSS je spíše softwarový nástroj pro slabší grafické karty, aby v podporovaných hrách pomocí jakési umělé inteligence snižovala náročnost běžících scén a ulevovala tím grafické kartě bez zásadního snížení kvality obrazu. Tuto technologii má jen omezené množství her, ale těch bude pořád přibývat. DLSS má podporu pouze u grafik NVIDIA, což může být výhoda při rozhodování o výběru grafické karty. AMD Radeony zatím alternativu nemají, ale již jsou zprávy o tom, že v nejbližší době spustí podobnou technologii také.

Jestli vybíráte grafickou kartu na základě těchto technologií, zásadní je i na jakou dobu nákup plánujete. Pro současnou dobu s klidem můžeme doporučit grafické karty Nvidia, protože mají lepší technologickou-softwarovou podporu pro současné hraní, ale některé grafiky AMD Radeon mají zase teoretický vyšší výkon ohledně hardwaru a pokud se AMD podaří doladit softwarově alternativní technologie co má NVIDIA, tak v budoucna se může situace obrátit ( jednotky roků). To by se také nestalo poprvé, kdy Nvidia grafiky výkonově stárnou o něco rychleji.     

 

Informace pro zákazníky

Kontaktní informace

Rychlý dotaz

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
Připojte se k nám
Copyright © 2024 SEO kvalitně. All rights reserved. Nastavení cookies.
Zanechte dotaz